فضای مجازی شهرداری قم

معرفی خدمات الکترونیکی و فضای مجازی شهرداری قم

معرفی سرویس ها و درگاه ها : شهرداری قم در راستای بهبود و تسهیل خدمات رسانی به شهروندان محترم، اقدام به ایجاد مجموعه ای از سرویس های الکترونیکی نموده است، که تمامی این سرویس های الکترونیکی از طریق درگاه های خدمات الکترونیکی شهرداری قم به شهروندان عزیز قابل ارایه می باشند. مجموعه این سرویس ها و درگاه های خدمات الکترونیکی، که فضای مجازی شهرداری قم نامیده می شوند، شامل موارد زیر هستند: پورتال جامع شهرداری قم درگاه میزخدمت الکترونیکی (سامیز) (در شرف راه اندازی) درگاه نقشه گردشگری شهر (نقشه نمای شهر) درگاه داشبورد خدمات شهروندی (در شرف راه اندازی) شبکه ارتباطی مشارکت در خدمات (شامخ)(در حال آماده سازی) درگاه خدمات موبایلی (بوم یار قم) (در حال آماده سازی) پورتال جامع شهرداری قم پورتال جامع یا وبگاه سازمانی شهرداری قم، به عنوان درگاه اصلی تعاملی شهرداری قم با شهروندان، طراحی و راه اندازی شده است. این درگاه براساس سه محور اساسی بنا نهاده شده : ارایه خدمات الکترونیکی به شهروندان معرفی شهرداری قم و ارکان آن اطلاع رسانی (اخبار، گزارشات و ...) از اقدامات و پروژه ها و برنامه های شهرداری قم پورتال جامع همچنین شامل تمامی دسترسی های لازم به سایر درگاه های خدمات الکترونیکی شهرداری بوده و تمامی راهنمایی ها و اطلاعات مورد نیاز شهروندان گرامی در رابطه با شهرداری را در اختیار آنها قرار می دهد. درگاه میزخدمت الکترونیکی (سامیز) این درگاه براساس دستورالعمل ها و چهارچوبه های ابلاغی دولت (ریاست محترم جمهوری، سازمان محترم مدیریت و برنامه ریزی) طراحی و راه اندازی شده است. در این درگاه، خدمات مورد نیاز شهروندان به صورتی ساده و مرحله به مرحله به همراه آموزش ها و راهنمایی های مورد نیاز طراحی و پیاده سازی می گردد. میزخدمت الکترونیکی به شهروندان کمک می کند به ساده ترین شکل، خدمات مورد نیاز در رابطه با شهرداری را به شرح زیر، دریافت نمایند : از خدمات الکترونیکی قابل ارایه ی شهرداری مطلع شوند. مراحل انجام هر خدمت را مشاهده نمایند. از مدارکی که برای درخواست هر خدمت می بایست به شهرداری ارایه نمایند مطلع شوند. درخواست های خود را ثبت نمایند. از پیشرفت مراحل درخواست های ثبت شده مطلع شوند. نتیجه درخواست خود را دریافت نمایند. درگاه گردشگری شهر (نقشه نمای شهر) درگاه گردشگری شهر ، به صورت ویژه ای برای زائرین، و مسافرین عزیز شهر قم و البته شهروندان گرامی طراحی و راه اندازی شده است و شامل آن دسته از اطلاعات و خدماتی می شود که بیشتر مورد نیاز این دسته از هم میهنان عزیزمان می باشد. این درگاه شامل نقشه کامل و دائما بروزرسانی شده ای از شهر قم بوده و همچنین لایه های مختلف اطلاعات جغرافیایی برای کاربردهای حرفه ای مورد نیاز را نیز شامل می شود. سرویس های ویژه ای مانند: یافتن مکان های مورد نظر، مسیریابی به آنها و سایر امکانات مورد نیاز برای کاربردهای مرتبط، در این درگاه در نظر گرفته شده است. درگاه داشبورد خدمات شهروندی داشبورد خدمات شهروندی، یک محیط کاملا اختصاصی برای هر یک از شهروندان را فراهم می آورد. این داشبورد شامل تمامی اطلاعاتی است که هر شهروند پس از عضویت در فضای مجازی شهرداری قم ، می باید به صورت اختصاصی و ویژه به آنها دسترسی داشته باشد. این اطلاعات شامل پروفایل تخصصی شهروند و مواردی که حسب نظر و سلیقه در این پروفایل درج می نمایند بوده و همچنین شامل تمامی اطلاعاتی که شهرداری قم در رابطه با شهروند در بانک های اطلاعاتی خود دارد، می باشد. همچنین در این محیط اطلاع رسانی جامعی از تمامی مراودات و ارتباطاتی که شهروند با شهرداری داشته است مانند سوابق درخواست های مختلف و مراحل گردش و نتایج آنها، میزان بدهی های مربوط به املاک و عوارضات متعلقه، سوابق پرداخت ها، سوابق مجوزها و پروانه های صادر شده و بسیاری دیگر از اطلاعات مفید مورد نیاز برای شهروندان گرامی می باشد. شبکه ارتباطی مشارکت در خدمات (شامخ) این درگاه نیز یکی دیگر از کانال های ارتباطی شهرداری با شهروندان بوده و دارای امکانات ویژه ای برای ارایه خدمات خاص و ویژه به شهروندان محترم می باشد. در این درگاه بسیاری از خدمات الکترونیکی که در سایر درگاه های الکترونیکی شهرداری ارایه می شوند به شکل متفاوت و ویژه ای ارایه می شوند که باعث افزایش کیفیت و دقت ارایه خدمات مربوطه می گردد. در این درگاه شهروندان شکل جدیدی از ارایه خدمات الکترونیکی در محیطی متفاوت و مشابه با شبکه های اجتماعی حرفه ای دنیا را تجربه می کنند که در نتیجه شیوه نوینی از ارایه خدمات به همراه کیفیت های افزوده را فراهم می آورد. درگاه خدمات موبایلی (بوم یار قم) اپلیکیشن موبایل خدمات الکترونیکی شهرداری قم نیز، ابزاری بسیار کارآمد است که با توجه به قابلیت های بسیار کاربردی گوشی های موبایل هوشمند طراحی و توسعه یافته است. این درگاه، طیف گسترده از خدمات الکترونیکی را در اختیار شهروندان قرارداد می دهد که با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های موبایلی آن، سهولت بسیار زیاد و آسانی دسترسی را به صورت همزمان در اختیار شهروندان گرامی قرار میدهد. نحوه استفاده از خدمات الکترونیکی شهرداری : برای استفاده از خدمات الکترونیکی شهرداری قم، می بایست ابتدا در فضای مجازی شهرداری قم عضو شوید. اگر هم اکنون یکی از اعضاء فضای مجازی شهرداری قم هستید کافی از از طریق لینک های ذیل این صفحه و یا لینک های موجود در پورتال شهرداری قم، وارد هر یک از درگاه های ارایه خدمات الکترونیکی شهرداری قم شوید. اگر هنوز عضو فضای مجازی شهرداری قم نشده اید کافی است، اینجا کلیک نمایید و یا از طریق صفحه ورودی هر یک از درگاه های خدمات الکترونیکی ما، و انتخاب گزینه «ثبت نام» و طی مراحلی که مشخص شده است، به سادگی عضو فضای مجازی شهرداری قم بشوید. نکته ای لازم است توجه شهروندان عزیز را به آن جلب نماییم اینست که برای عضویت اولیه در فضای مجازی شهرداری قم فقط نام و نام خانوادگی و یک شماره موبایل فعال و معتبر که متعلق به خودتان باشد کافی است، اما توجه نمایید که در این سطح از عضویت می توانید فقط به بخشی از امکانات و سرویس هایی که برای شما در نظر گرفته شده است دسترسی پیدا نمایید، و در صورت تمایل به دریافت سرویس...

  • معرفی سرویس ها و درگاه ها :

شهرداری قم در راستای بهبود و تسهیل خدمات رسانی به شهروندان محترم، اقدام به ایجاد مجموعه ای از سرویس های الکترونیکی نموده است، که تمامی این سرویس های الکترونیکی از طریق درگاه های خدمات الکترونیکی شهرداری قم به شهروندان عزیز قابل ارایه می باشند. مجموعه این سرویس ها و درگاه های خدمات الکترونیکی، که فضای مجازی شهرداری قم نامیده می شوند، شامل موارد زیر هستند:

پورتال جامع شهرداری قم
پورتال جامع یا وبگاه سازمانی شهرداری قم، به عنوان درگاه اصلی تعاملی شهرداری قم با شهروندان، طراحی و راه اندازی شده است. این درگاه براساس سه محور اساسی بنا نهاده شده :

    1. ارایه خدمات الکترونیکی به شهروندان
    2. معرفی شهرداری قم و ارکان آن
    3. اطلاع رسانی (اخبار، گزارشات و …) از اقدامات و پروژه ها و برنامه های شهرداری قم

پورتال جامع همچنین شامل تمامی دسترسی های لازم به سایر درگاه های خدمات الکترونیکی شهرداری بوده و تمامی راهنمایی ها و اطلاعات مورد نیاز شهروندان گرامی در رابطه با شهرداری را در اختیار آنها قرار می دهد.

درگاه میزخدمت الکترونیکی (سامیز)
این درگاه براساس دستورالعمل ها و چهارچوبه های ابلاغی دولت (ریاست محترم جمهوری، سازمان محترم مدیریت و برنامه ریزی) طراحی و راه اندازی شده است. در این درگاه، خدمات مورد نیاز شهروندان به صورتی ساده و مرحله به مرحله به همراه آموزش ها و راهنمایی های مورد نیاز طراحی و پیاده سازی می گردد. میزخدمت الکترونیکی به شهروندان کمک می کند به ساده ترین شکل، خدمات مورد نیاز در رابطه با شهرداری را به شرح زیر، دریافت نمایند :

  1. از خدمات الکترونیکی قابل ارایه ی شهرداری مطلع شوند.
  2. مراحل انجام هر خدمت را مشاهده نمایند.
  3. از مدارکی که برای درخواست هر خدمت می بایست به شهرداری ارایه نمایند مطلع شوند.
  4. درخواست های خود را ثبت نمایند.
  5. از پیشرفت مراحل درخواست های ثبت شده مطلع شوند.
  6. نتیجه درخواست خود را دریافت نمایند.

درگاه گردشگری شهر (نقشه نمای شهر)
درگاه گردشگری شهر ، به صورت ویژه ای برای زائرین، و مسافرین عزیز شهر قم و البته شهروندان گرامی طراحی و راه اندازی شده است و شامل آن دسته از اطلاعات و خدماتی می شود که بیشتر مورد نیاز این دسته از هم میهنان عزیزمان می باشد. این درگاه شامل نقشه کامل و دائما بروزرسانی شده ای از شهر قم بوده و همچنین لایه های مختلف اطلاعات جغرافیایی برای کاربردهای حرفه ای مورد نیاز را نیز شامل می شود. سرویس های ویژه ای مانند: یافتن مکان های مورد نظر، مسیریابی به آنها و سایر امکانات مورد نیاز برای کاربردهای مرتبط، در این درگاه در نظر گرفته شده است.

درگاه داشبورد خدمات شهروندی
داشبورد خدمات شهروندی، یک محیط کاملا اختصاصی برای هر یک از شهروندان را فراهم می آورد. این داشبورد شامل تمامی اطلاعاتی است که هر شهروند پس از عضویت در فضای مجازی شهرداری قم ، می باید به صورت اختصاصی و ویژه به آنها دسترسی داشته باشد.
این اطلاعات شامل پروفایل تخصصی شهروند و مواردی که حسب نظر و سلیقه در این پروفایل درج می نمایند بوده و همچنین شامل تمامی اطلاعاتی که شهرداری قم در رابطه با شهروند در بانک های اطلاعاتی خود دارد، می باشد.
همچنین در این محیط اطلاع رسانی جامعی از تمامی مراودات و ارتباطاتی که شهروند با شهرداری داشته است مانند سوابق درخواست های مختلف و مراحل گردش و نتایج آنها، میزان بدهی های مربوط به املاک و عوارضات متعلقه، سوابق پرداخت ها، سوابق مجوزها و پروانه های صادر شده و بسیاری دیگر از اطلاعات مفید مورد نیاز برای شهروندان گرامی می باشد.

شبکه ارتباطی مشارکت در خدمات (شامخ)
این درگاه نیز یکی دیگر از کانال های ارتباطی شهرداری با شهروندان بوده و دارای امکانات ویژه ای برای ارایه خدمات خاص و ویژه به شهروندان محترم می باشد.
در این درگاه بسیاری از خدمات الکترونیکی که در سایر درگاه های الکترونیکی شهرداری ارایه می شوند به شکل متفاوت و ویژه ای ارایه می شوند که باعث افزایش کیفیت و دقت ارایه خدمات مربوطه می گردد.
در این درگاه شهروندان شکل جدیدی از ارایه خدمات الکترونیکی در محیطی متفاوت و مشابه با شبکه های اجتماعی حرفه ای دنیا را تجربه می کنند که در نتیجه شیوه نوینی از ارایه خدمات به همراه کیفیت های افزوده را فراهم می آورد.

درگاه خدمات موبایلی (بوم یار قم)
اپلیکیشن موبایل خدمات الکترونیکی شهرداری قم نیز، ابزاری بسیار کارآمد است که با توجه به قابلیت های بسیار کاربردی گوشی های موبایل هوشمند طراحی و توسعه یافته است.
این درگاه، طیف گسترده از خدمات الکترونیکی را در اختیار شهروندان قرارداد می دهد که با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های موبایلی آن، سهولت بسیار زیاد و آسانی دسترسی را به صورت همزمان در اختیار شهروندان گرامی قرار میدهد.

نحوه استفاده از خدمات الکترونیکی شهرداری :
برای استفاده از خدمات الکترونیکی شهرداری قم، می بایست ابتدا در فضای مجازی شهرداری قم عضو شوید. اگر هم اکنون یکی از اعضاء فضای مجازی شهرداری قم هستید کافی از از طریق لینک های ذیل این صفحه و یا لینک های موجود در پورتال شهرداری قم، وارد هر یک از درگاه های ارایه خدمات الکترونیکی شهرداری قم شوید.
اگر هنوز عضو فضای مجازی شهرداری قم نشده اید کافی است، اینجا کلیک نمایید و یا از طریق صفحه ورودی هر یک از درگاه های خدمات الکترونیکی ما، و انتخاب گزینه «ثبت نام» و طی مراحلی که مشخص شده است، به سادگی عضو فضای مجازی شهرداری قم بشوید.
نکته ای لازم است توجه شهروندان عزیز را به آن جلب نماییم اینست که برای عضویت اولیه در فضای مجازی شهرداری قم فقط نام و نام خانوادگی و یک شماره موبایل فعال و معتبر که متعلق به خودتان باشد کافی است، اما توجه نمایید که در این سطح از عضویت می توانید فقط به بخشی از امکانات و سرویس هایی که برای شما در نظر گرفته شده است دسترسی پیدا نمایید، و در صورت تمایل به دریافت سرویس ها و خدمات کامل و جامع شهرداری قم لازم است به بخش «پروفایل کاربران» مربوط به خود در هر یک از درگاه های خدمات الکترونیکی شهرداری رفته و نسبت به تکمیل پروفایل خود اقدام نمایید تا تمامی قابلیت ها مورد نیازتان برای شما فعال گردد.

دریافت راهنمایی :
در صورت نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتر و کسب اطلاعات مورد نیاز می توانید از طریق سامانه الکترونیکی از «از شهرداری بپرس» سوالات خود را مطرح نموده و پاسخ های مورد نیاز را دریافت نمایید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی تلفنی و یا طرح پیشنهادات، انتقادات و شکایات می توانید از طریق درگاه های خدمات الکترونیکی و انتخاب گزینه «درگاه مشارکت مردمی ۱۳۷» و یا تماس مستقیم با تلفن ۱۳۷ و گفتگو با اپراتورهای شهرداری، با ما در ارتباط باشید.

خدمت به شهروندان افتخار ماست.

دسترسی به درگاه های خدمات الکترونیکی :