13.9 C
شهر مقدس قم
۲۱ آبان ۱۳۹۸
ورود / عضویت
معرفی

معرفی خدمات الکترونیکی و فضای مجازی شهرداری قم

  • معرفی سرویس ها و درگاه ها :

شهرداری قم در راستای بهبود و تسهیل خدمات رسانی به شهروندان محترم، اقدام به ایجاد مجموعه ای از سرویس های الکترونیکی نموده است، و این سرویس های الکترونیکی از طریق درگاه های خدمات الکترونیکی شهرداری قم به شهروندان عزیز قابل ارایه می باشند. مجموعه این سرویس ها و درگاه های خدمات الکترونیکی، که فضای مجازی شهرداری قم نامیده می شوند، شامل موارد زیر هستند:

پورتال جامع شهرداری قم

پورتال جامع یا وبگاه سازمانی شهرداری قم، به عنوان درگاه اصلی تعاملی شهرداری قم با شهروندان، طراحی و راه اندازی شده است. این درگاه براساس سه محور اساسی بنا نهاده شده:

  1. ارایه خدمات الکترونیکی به شهروندان
  2. معرفی شهرداری قم و ارکان آن
  3. اطلاع رسانی (اخبار، گزارشات و …) از اقدامات و پروژه ها و برنامه های شهرداری قم

پورتال جامع همچنین شامل تمامی دسترسی های لازم به سایر درگاه های خدمات الکترونیکی شهرداری بوده و تمامی راهنمایی ها و اطلاعات مورد نیاز شهروندان گرامی در رابطه با شهرداری را در اختیار آنها قرار می دهد.

 

درگاه میزخدمت الکترونیکی – قمیار (نسخه آزمایشی)

شهرداری قم در راستای بهبود و تسهیل خدمات رسانی به شهروندان محترم، اقدام به ایجاد درگاه الکترونیکی «میزخدمت» برای ارایه خدمات مورد نیاز شهروندان به صورت الکترونیکی نموده است. در این درگاه، خدمات مورد نیاز شهروندان به صورتی ساده و مرحله به مرحله به همراه راهنمایی های مورد نیاز طراحی و پیاده سازی می گردد. «میزخدمت» الکترونیکی به شهروندان کمک می کند شکلی ساده، خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند
درگاه میزخدمت الکترونیکی علاوه بر نسخه تحت وب، همچنین دارای نسخه اپلیکیشن موبایل نیز می باشد که بزودی در اختیار شهروندان گرامی قرار خواهد گرفت.

شهروندان در درگاه «میزخدمت» خدمات زیر را دریافت می نمایند :

  1. از خدمات قابل ارایه شهرداری قم مطلع می شوند.
  2. مراحل انجام هر خدمت را مشاهده ​​می نمایند.
  3. از مدارکی که برای درخواست هر خدمت می بایست به شهرداری ارایه نمایند مطلع می شوند.
  4. درخواست های خود را ثبت می نمایند. (در صورت الکترونیکی​ بودن خدمت)
  5. سوابق درخواست های ثبت شده خود را مشاهده نموده و از مراحل پیشرفت آنها مطلع می شوند.
  6. نتیجه درخواست های خود را دریافت می نمایید. (در صورت الکترونیکی بودن خدمت)

درگاه گردشگری شهر – نقشه نمای شهر

درگاه گردشگری شهر، به صورت ویژه ای برای زائرین، و مسافرین عزیز شهر قم و البته شهروندان گرامی طراحی و راه اندازی شده است و شامل آن دسته از اطلاعات و خدماتی می شود که بیشتر مورد نیاز این دسته از هم میهنان عزیزمان می باشد. این درگاه شامل نقشه کامل و دائما بروزرسانی شده ای از شهر قم بوده و همچنین لایه های مختلف اطلاعات جغرافیایی برای کاربردهای حرفه ای مورد نیاز را نیز شامل می شود. سرویس های ویژه ای مانند: یافتن مکان های مورد نظر، مسیریابی به آنها و سایر امکانات مورد نیاز برای کاربردهای مرتبط، در این درگاه در نظر گرفته شده است. درگاه گردشگری شهر علاوه برنسخه تحت وب همچنین دارای اپلیکیشن موبایل نیز می باشد که بزودی در اختیار شهروندان گرامی قرار خواهد گرفت.

 

درگاه داشبورد خدمات شهروندی (در شرف راه اندازی)

داشبورد شهروندی، یک محیط کاملا اختصاصی برای هر یک از شهروندان را فراهم می آورد. این داشبورد شامل تمامی اطلاعاتی است که هر شهروند پس از عضویت در فضای مجازی شهرداری قم ، می باید به صورت اختصاصی و ویژه به آنها دسترسی داشته باشد.
این اطلاعات شامل پروفایل تخصصی شهروند و مواردی که حسب نظر و سلیقه در این پروفایل درج می نمایند بوده و همچنین شامل تمامی اطلاعاتی که شهرداری قم در رابطه با شهروند در بانکهای اطلاعاتی خود دارد، می باشد.
همچنین در این محیط اطلاع رسانی جامعی از تمامی مراودات و ارتباطاتی که شهروند با شهرداری داشته است مانند سوابق درخواست های مختلف و مراحل گردش و نتایج آنها، میزان بدهی های مربوط به املاک و عوارضات متعلقه، سوابق پرداخت ها، سوابق مجوزها و پروانه های صادر شده و بسیاری دیگر از اطلاعات مفید مورد نیاز برای شهروندان گرامی می باشد.

 

شبکه الکترونیکی خدمات هوشمند – شاخه (نسخه آزمایشی)

این درگاه نیز یکی دیگر از کانال های ارتباطی شهرداری با شهروندان بوده و دارای امکانات ویژه ای برای ارایه خدمات خاص و ویژه و به صورت گروهی به شهروندان محترم می باشد.
در این درگاه بسیاری از خدمات الکترونیکی که در سایر درگاه های الکترونیکی شهرداری ارایه می شوند به شکل متفاوت و ویژه ای ارایه می شوند که باعث افزایش کیفیت و دقت ارایه خدمات مربوطه می گردد.
در این درگاه شهروندان شکل جدیدی از ارایه خدمات الکترونیکی در محیطی متفاوت و مشابه با شبکه های اجتماعی حرفه ای دنیا را تجربه می کنند که در نتیجه شیوه نوینی از ارایه خدمات به همراه کیفیت های افزوده را فراهم می آورد.
این درگاه نیز علاوه برنسخه تحت وب همچنین دارای اپلیکیشن موبایل نیز می باشد که بزودی در اختیار شهروندان گرامی قرار خواهد گرفت

نحوه استفاده از خدمات الکترونیکی شهرداری :

برای استفاده از خدمات الکترونیکی شهرداری قم، می بایست ابتدا در فضای مجازی شهرداری قم عضو شوید. اگر هم اکنون یکی از اعضاء فضای مجازی شهرداری قم هستید کافی از از طریق لینک های ذیل این صفحه و یا لینک های موجود در پورتال شهرداری قم، وارد هر یک از درگاه های ارایه خدمات الکترونیکی شهرداری قم شوید.
اگر عضو فضای مجازی شهرداری قم نشده اید کافی است، اینجا کلیک نمایید و یا از طریق صفحه ورودی هر یک از درگاه های خدمات الکترونیکی، و انتخاب گزینه «ثبت نام» و طی مراحل مشخص شده، به سادگی عضو فضای مجازی شهرداری قم بشوید.

دسترسی به درگاه های خدمات الکترونیکی :