28.5 C
شهر مقدس قم
۲۸ مرداد ۱۴۰۱
ورود / عضویت ویژه نامه کرونا / مراکز درمانی قم / اخبار رسمی کرونا
En | Ar
اخبار اداره کل ارتباطات

افزایش تماس‌های شهروندان قمی با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ در خرداد /پاسخگویی بیش از ۹۰ درصدی به مطالبات شهروندان

تعداد تماس‌های شهروندان در خردادماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و دو ماه نخست امسال با افزایش روبرو شده است که در همین راستا پاسخگویی به مطالبات مردمی نیز افزایش‌یافته است.

به گزارش شهرنیوز، سامانه ۱۳۷ پل ارتباطی بین شهروندان و شهرداری است و شهروندان قمی همانند ماه‌های گذشته از طریق این سامانه ۲۵ موضوع را در خردادماه مطرح کرده و خواستار پیگیری و رسیدگی به آن شدند.

پنج موضوعی که از اول تا ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ در تماس با ۱۳۷ از شهروندان درخواست شده، شامل “این معابر(پیاده‌رو و سواره‌رو) نیاز به نظافت دارد”، “در این محل سیم برق با درخت برخورد می‌کند”،”جدول آب نیاز به لایروبی دارد”، “ساخت‌وساز بدون مجوز در حال فعالیت است” و “رفع سدمعبر دست‌فروشان و فروشندگان دوره‌گرد(خودرو)” بوده است.

بیشترین موضوعاتی که شهروندان در تماس با ۱۳۷ از سازمان مدیریت پسماند درخواست کرده‌اند شامل استقرار باکس جمع‌آوری خاک و نخاله بوده است.

همچنین شهروندان در تماس خود، از سازمان پارک‌ها و فضای سبز برخورد درخت با سیم برق، از سازمان زیباسازی درخواست پلاک املاک، از سازمان ترافیک اعلام خرابی چراغ راهنمایی، از سازمان اتوبوس‌رانی انتظار بیش‌ازاندازه مسافران در ایستگاه اتوبوس و از سازمان تاکسیرانی نیز دریافت بیش از ضابطه کرایه را مطرح کرده و خواستار پیگیری آن شدند.

با توجه به آمار موجود شهرداری مناطق دو، چهار، هشت، پنج و شش به‌صورت ۱۰۰ درصد پاسخگویی را انجام داده‌اند. منطقه ۳ نیز بیش از ۹۶ درصد، منطقه یک ۹۴ درصد و منطقه هفت نیز ۸۹ درصد پاسخگوی مردم بوده‌اند.

در میان سازمان‌ها نیز، سازمان پارک‌ها و فضای سبز، سازمان آرامستان ها و سازمان آتش‌نشانی به‌صورت ۱۰۰ درصد پاسخگو بوده و همچنین سازمان مدیریت پسماند بیش از ۹۷ درصد و سازمان زیباسازی ۷۱ درصد پاسخگویی داشته‌اند.

سازمان پایانه‌های مسافربری و پارک‌سوارها ، سازمان اتوبوس‌رانی، سازمان ترافیک و اداره کل حمل‌ونقل و ترافیک به‌صورت ۱۰۰ درصد و سازمان تاکسیرانی نیز بیش از ۷۰ درصد پاسخگو بوده‌اند.

پاسخگویی دفتر شهرداران مناطق چهار، سه و هفت نیز به‌صورت ۱۰۰ درصد بوده است.

درصد پاسخگویی سازمان توسعه و عمران و همچنین مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ نیز۱۰۰ درصد بوده است.**