محمدرضا حسینی، در رابطه با نمای مطلوب عنوان کرد: نمای یک ساختمان تاثیر فراوانی در جلب توجه افراد دارد و و نما یکی از مولفههای تاثیرگذار در انتخاب بنا به شمار میرود.
وی ادامه داد: نماهای متعددی مانند رومی، کلاسیک، ترکیبی، اجر، سیمان، کامپوزیت و. . . را میتوان برای ساختمانها استفاده کرد؛ اما امروزه در شهر قم نمای رومی و سنگ تراورتن بیشترین کاربرد را دارد.
این مشاور املاک با بیان اینکه در انتخاب نمای یک ساختمان به طور طبیعی باید عوامل مختلفی مانند فرهنگ، شرایط اقلیمی و. . . در نظر گرفته شود، اظهار کرد: استفاده از نماهای رومی همگانی شده و بسیاری از اوقات افراد حتی به زیبا بودن یا نبودن این نوع نماها توجه هم نمیکنند.
وی با تاکید براینکه موضوع نما یک تئوری بازاریابی است و مشاورین املاک نمیتوانند نقش خاصی در آن ایفا کنند، خاطر نشان کرد: شخصی که همه هزینهها و خطرات استفاده از این نوع نماها را میپزیرد، میخواهد ملکاش را سریع و راحتتر به فروش برساند؛ زیرا این نوع نما یک امتیاز مثبت محسوب میشود.
حسینی با اشاره براینکه سازندهها تمایل به استفاده از نماهایی دارند که مورد علاقه مردم باشد، ادامه داد: نمای سیمان سفید با شکست مواجه شد؛ زیرا افراد معتقد هستند پس از چند سال به خاطر آلودگی و بارندگی تبدبل به سیمان سیاه میشود و به تبلیغاتی مانند کاربرد نانو در جلوگیری از سیاه شدن آن توجه نمیکنند.
وی با بیان اینکه مردم نمای آجری را دلیلی برای خوب نبودن ساختمان میدانند، تصریح کرد: در خصوص نمای اجر نسوز نیز افراد تصور میکنند، افرادی از این نوع نما در ساختمان استفاده میکنند که نمیخواهند هزینه بیشتری کنند و حتما در ساخت ساختمان نیز کم کاری شده است و توضیح دادن ما نیز تاثیری در در این بازار رقابت ندارند. *