31 C
شهر مقدس قم
۲۱ مرداد ۱۴۰۱
ورود / عضویت ویژه نامه کرونا / مراکز درمانی قم / اخبار رسمی کرونا
En | Ar
اخبار سازمان ها

قم‌یار طیف گسترده‌ای از خدمات موردنیاز شهروندان را در بردارد/تلاش سازمان فناوری شهرداری برای کاهش مراجعات حضوری

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: قم‌یار طیف گسترده‌ای از خدمات موردنیاز شهروندان را در بردارد که به‌صورت فاز به فاز این خدمات افزایش می‌یابد.

کوروش محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به فعالیت‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، اظهار داشت: این سازمان از سال ۹۷ با هدف توسعه خدمات الکترونیکی شهروندی و بهینه‌سازی خدمات برای شهروندان راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: شهرداری از سال‌های گذشته در حوزه پیاده‌سازی سامانه‌های الکترونیکی و خدمات الکترونیکی فعال بوده و این خدمات سابقه‌ای ۲۰ ساله در ارائه سرویس‌ها در شهرداری قم دارد.

محمدحسینی با بیان اینکه برای بهبود کیفیت و ارتقای خدمات به شهروندان این سازمان مستقل تشکیل‌شده است، ابراز کرد: در این مدت، رویکرد سازمان توسعه هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی شهروندی در زمینه حذف مراجعات حضوری شهروندان و پرداخت‌های غیرحضوری و الکترونیکی است.

وی عنوان کرد: گام‌های زیادی در این مدت برداشته‌شده و به توسعه زیرساخت‌های لازم پرداخته‌ایم و زیرساخت‌ها و شبکه ارتباطی خوبی در بستر فیبر نوری و سایر شبکه‌های اطلاعاتی به وجود آمده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های نرم‌افزاری در سال‌های گذشته، تصریح کرد: عمده‌ترین این سامانه‌ها میز خدمت الکترونیکی با نام قم‌یار است، هرچند در ابتدای راه هستیم اما در توسعه همه‌جانبه این سامانه‌ها اقدامات مهمی شکل‌گرفته است.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: اپلیکیشن قمیار در قم به مردم معرفی‌شده و این نسخه نرم‌افزاری در شهرهای دیگری با اسامی مختلفی در خدمت شهروندان است که عمده این نرم‌افزارها توسط شهرداری‌ها ارائه‌شده است.**