35 C
شهر مقدس قم
۲۰ مرداد ۱۴۰۱
ورود / عضویت ویژه نامه کرونا / مراکز درمانی قم / اخبار رسمی کرونا
En | Ar
اخبار سازمان ها

ارائه ۳۰ خدمت الکترونیکی در پرتال شهرداری قم/سامانه ۱۳۷ دیدبان شهر است

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم گفت: اصلی‌ترین بخش پرتال شهرداری قم میز خدمت الکترونیکی بوده که 30 خدمت را در خود جای‌داده و در دو بستر وب و موبایل پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش شهرنیوز، کورش محمدحسینی با اشاره به اهمیت وجود سامانه ۱۳۷ برای بهبود وضعیت خدمت‌رسانی به مردم، اظهار داشت: ۱۳۷ سامانه‌ای قدیمی و دیده بان شهر است که آن را برای خدمت بهتر به شهروندان حفظ کرده که به سمت هوشمند سازی در حال حرکت است.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم با بیان اینکه شهروندان هر مطالبه‌ای از شهرداران مناطق و مدیران شهری داشته باشند، سامانه ۱۳۷ قابلیت ثبت بازخورد، پایش و ارزیابی خدمات را دارد، ابراز کرد: سامانه ۱۳۷ بستری برای ارائه خدمات دوسویه با شهروندان ایجاد کرده است.

محمدحسینی افزود: پرتال اصلی تجمیع کننده همه خدمات است و هر شهروندی با ثبت‌نام در سامانه احراز هویت می‌تواند از خدمات بهره‌مند شود که اصلی‌ترین بخش آن میز خدمت مبتنی بر بخش‌نامه بالادستی بوده که ۳۰ خدمت را در خود جای‌داده و در دو بستر وب و موبایل پیش‌بینی‌شده است.

وی در خصوص دیگر فعالیت‌های شهرداری در جهت خدمات هوشمند، عنوان کرد: ۱۴ هزار نفر از شهروندان از ۱۱ خدمت خاص غیرحضوری ویژه کرونا در شهرداری قم بهره‌مند شدند که کسب اطلاعات پیرامون مراکز درمانی و اسامی داروخانه‌ها و درمانگاه‌ها و تماس با پزشکان بخشی از خدمات است.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم یکی از رویکردهای مهم شهرداری را ارائه بسته‌های خدمات شهرسازی برشمرد و خاطرنشان کرد: بسته‌های تخفیفاتی نیز برای عوارض هرساله پیش‌بینی می‌شود که با هماهنگی بیشتر تا پایان امسال بخش عمده‌ای از خدمات شهرسازی غیرحضوری می‌شود.

محمدحسینی ادامه داد: سال قبل ۵۳۰۰ درخواست در حوزه شهرسازی ثبت‌شده است که ۸۰ درصد درخواست‌ها در سه ماه پایانی سال از طریق این سامانه ثبت درخواست شده است.