به گزارش شهرنیوز، مهدی کلانترزاده در نشست رسانهای شهرداری قم که برای تشریح اقدامات گسترده مدیریت شهری در ایام عزاداری محرم و صفر برگزار شد با اشاره به ممنوعیت تبلیغات محیطی هیاتهای مذهبی در سطح شهر طبق دستورالعملهای ملی، اظهار داشت: طبق روال سالهای گذشته اگر یک هیات بخواهد بنری در سطح شهر بزند باید به صورت غیرحضوری اقدام کند اما امسال دستورالعمل این است که این تبلیغات صورت نگیرد.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم افزود: هیاتها مجاز هستند که سردر و در محل برگزاری مراسم با طرحهایی که مدنظر خودشان هست تبلیغات محیطی داشته باشند اما در سطح شهر سازه تبلیغاتی برای اطلاعرسانی مکان و زمان برگزاری هیات نخواهیم داشت.
کلانترزاده ادامه داد: نهایتا دو آویز سه در یک و نیم متر برای هر هیات مجوز داده میشود تا کلیات شکل برگزاری و محدودیتها را اطلاع رسانی کنند.
وی افزود: هیاتها برای این کار میتوانند با اداره تبلیغات اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم با شماره تلفن ۳۶۱۰۴۱۱۲ هماهنگ باشند.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم تاکید کرد: حتما هیاتها باید مجوز و برچسب نصب سازهها را دریافت کنند تا با مشکلی برای جمعآوری مواجه نشوند.
کلانترزاده با اشاره به فرایند انتخاب شعار محرم امسال در شهر قم، گفت: در کمیته تبلیغات ستاد محرم شهرداری قم برای شعارها بررسی زیادی صورت گرفت و مطالعاتی صورت گرفت که به نتایجی رسیدیم.
وی افزود: با توجه به شرایط خاص امسال و به دلیل محدودیت حضور در کربلا شعار «به تو از دور سلام» را انتخاب کردیم.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری قم با اشاره به جمعآوری هشت منبع قوی برای این شعار، خاطرنشان کرد: این شعار در روایات ما منابع بسیاری دارد و از قول ائمه اطهار بسیار نقل شده که از دور به سید الشهدا(ع) سلام دهید.
وی ادامه داد: پویش «عرض ارادت حفظ سلامت» هم به خاطر تذکرات کرونایی در تبلیغات امسال مورد توجه خواهد گرفت.