به گزارش شهرنیوز، سید محمد موسویمنش با تشریح فعالیتهای سازمان، اظهار داشت: بالغبر یک دهه از آغاز فعالیت این سازمان میگذرد و زیباسازی شهرداری قم، از سازمانهای نوپا به شمار رفته و در تلاش است با فراخوانهای اعلامشده، از حضور جمع کثیری از هنرمندان قم استفاده کند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم افزود: بیش از ۲۳۰ المان و نشان در موضوعات مختلف در طول ده سال گذشته تاکنون در شهر قم و شبکه معابر نصبشده است.
موسوی منش با بیان اینکه در سه سال اخیر نسلهای جدیدی از المانها را در دستور کار قرار دادهایم، ابراز کرد: تمام اینها اقدامات خروجی فراخوان شهرنگار بوده که مختص شهر قم است و امسال به فراخوان شهرنگار چهارم رسیدهایم.
وی اضافه کرد: ساختار و چارچوب این المانها بر اساس سند چشماندازی شهرداری مطابق با هدف هشتم مربوط به سیما و منظر شهری است که موضوعات کلی و زیرساختهای آن تهیه و نگارش شده و ذیل این شاخصها نیز معیارهایی برای قم وجود دارد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم در مورد این شاخصها عنوان کرد: قم شهر علم و اجتهاد، خاستگاه انقلاب، شهر فرش و موضوعات هویتی و دینی فراوانی است که در این فراخوانها بیان و توسط هنرمندان طراحی میشود.