35.3 C
شهر مقدس قم
۲۲ مرداد ۱۴۰۱
ورود / عضویت ویژه نامه کرونا / مراکز درمانی قم / اخبار رسمی کرونا
En | Ar
اخبار سازمان ها

تمهیدات مقابله با کرونا از روزهای نخست در شهرداری قم اندیشیده شد/ کرونا فرصتی برای گسترش خدمات الکترونیکی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: شیوع بیماری کرونا فرصتی برای کسب تجربه در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه خدمات الکترونیکی شد که تلاش کردیم مراجعات حداقل شده و مسائل مختلف شهری بیشتر در حوزه الکترونیک صورت گیرد که تا حدود زیادی در این زمینه موفق بودیم.

به گزارش شهرنیوز، سید عبدالله میرابراهیمی در جلسه آنلاین و برخط اعضای مجمع شهرداران آسیایی با اشاره به اقدامات شهرداری قم در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: قم نخستین استان کشور بود که به‌صورت رسمی وجود کرونا را اعلام کرد و بلافاصله تمهیدات لازم برای پیشگیری و مقابله با این ویروس در استان و شهر قم اندیشیده شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه نخستین مشکل در این زمینه در روزهای نخست نبود ضوابط و دستورالعمل‌های لازم برای مردم و کارکنان شهرداری بود، ابراز کرد: کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف شهرداری با استفاده از تجارب دیگر کشورها در حوزه اداری، خدمات شهری، شهرسازی و … بلافاصله بعد از اعلام رسمی وجود ویروس کرونا تشکیل شد و با اندیشیدن تمهیدات لازم توانستیم خطرات در حوزه شهری و شهرداری را کاهش دهیم.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: در حوزه محیط شهری اقدامات مؤثری رخ داد و اکران‌های مختلفی با توجه به دستورالعمل‌ها و نظرات کمیته‌های استانی در شهر اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه گندزدایی روزانه شهر از همان روزهای نخست با جدیت در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: گندزدایی ماشین‌آلات و آموزش کارکنان به‌ویژه در حوزه پسماندهای پزشکی صورت پذیرفت و خوشبختانه هیچ مورد مشکوک و بیماری در کارکنان پسماند نداشتیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم غسل و کفن فوتی‌های بیماری کرونا در آرامستان بهشت معصومه(س) را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به نگرانی‌هایی که مراجع تقلید در این زمینه داشتند از همان روزهای ابتدایی موضوع تغسیل و تدفین بیماران کرونایی صورت پذیرفت و در کنار آن دستورالعمل‌های حفاظت فردی برای مرتبطین این اقدام اجرایی شد و خوشبختانه هیچ مورد خاصی در حوزه کارکنان آرامستان نداشتیم.

میرابراهیمی با اشاره به ایجاد محدودیت‌ها برای برخی فعالیت‌های شهری، خدمات و بوستان‌ها، اضافه کرد: در حوزه برخی خدمات مانند آتش‌نشانی نگرانی‌هایی وجود داشت که دستورالعمل‌هایی تدوین و اجرایی شد که بروز بیماری در بین کارکنان به‌شدت کاهش یافت.

وی با تأکید بر گسترش خدمات الکترونیکی و آی تی در خدمت‌رسانی شهرداری قم، یادآور شد: شیوع این بیماری فرصتی برای کسب تجربه در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه خدمات الکترونیکی شد که تلاش کردیم مراجعات حداقل شده و مسائل مختلف شهری بیشتر در حوزه الکترونیک صورت گیرد که تا حدود زیادی در این زمینه موفق بودیم.