29.8 C
شهر مقدس قم
۱۹ مرداد ۱۴۰۱
ورود / عضویت ویژه نامه کرونا / مراکز درمانی قم / اخبار رسمی کرونا
En | Ar
اخبار اداره کل ارتباطات

۱۷ هزار پیام مردمی در فروردین در سامانه ۱۳۷ ثبت شد

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: در فروردین ماه بیش از 17 هزار تماس مردمی در سامانه 137 ثبت شده است.

به گزارش شهرنیوز، مهدی کلانترزاده با اشاره به آمار پیام‌های مردمی ثبت شده در سامانه ۱۳۷ شهرداری از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان این ماه، اظهار کرد: مجموعا طی فروردین‌ماه بیش از ۱۷ هزار تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری قم برقرار شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با بیان اینکه بیشترین تماس برقرارشده با این سامانه در حوزه اطلاع‌رسانی و راهنمایی شهروندان بوده است، گفت: تماس‌های برقرارشده در این گروه موضوع بالغ بر ۸ هزار و ۶۵ مورد بوده که بیشترین تماس شهروندان نیز مربوط به منطقه سه بوده است.

کلانترزاده ادامه داد: به ترتیت موضوعات آب‌گرفتگی معابر با ۲ هزار و ۱۰۸ تماس، آسفالت با هزار و ۳۶۷ تماس و جمع‌آوری خاک و نخاله، پارک‌ها و فضای سبز و سدمعبر و ساخت و ساز با بیش از ۹۰۰ تماس بیشترین موارد مد نظر مردم در تماس با سامانه ارتباطات مردمی شهرداری بوده است.

وی با اذعان به اینکه بیشترین پیام‌های مد نظر مردم در فروردین ماه در حوزه سازمان‌ها مربوط به سازمان مدیریت پسماند بوده است، خاطرنشان کرد: استقرار باکس جمع‌آوری خاک و نخاله، مزاحمت سگ‌های ولگرد و انتقال باکس‌های خاک و نخاله بیشترین موضوعات در حوزه کاری این سازمان بوده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم ادامه داد: در حوزه کاری سازمان پارک‌ها هرس درختان، سازمان زیباسازی درخواست پلاک شهرداری، سازمان ترافیک اعلام خرابی چراغ راهنمایی، سازمان اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی پیشنهادات و انتقادات بیشترین موضوعات مد نظر مردم بوده است.

کلانترزاده گفت: با توجه به بارندگی‌های شدید فروردین‌ماه بیشترین درخواست‌های مردمی در این مدت در خصوص آب‌افتادگی معابر بوده است.

وی بیان کرد: مقایسه آمار تماس فروردین‌ماه و اسفندماه نشان می‌دهد که جمع‌آوری لاشه حیوانات، رفع سد معبر، اضافه بنای ساختمان‌ها بیشترین افزایش را داشته و بیشترین کاهش مربوط به درخواست تخلیه چاه رفع آب‌های سطحی، لکه گیری آسفالت بوده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به رضایت‌مندی مردم از عملکرد و پاسخگویی نسبت به پیام‌های سامانه ۱۳۷ گفت: در بین مناطق بیشترین رضایتمندی به ترتیب از مناطق سه، دو، یک و چهار بوده و در بین سازمان‌های خدمات شهری نیز بیشترین رضایتمندی به ترتیب از سازمان‌های پارک‌ها و فضای سبز و زیباسازی بوده است.