امیر یزدی بیان داشت: این اوراق از ابتدای بهمن ماه سالجاری منتشر و به فروش خواهد رسید.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم اضافه کرد: در این طرح ۵۰ درصد از هزینه خرید و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قم توسط دولت تامین و بعد از انتشار و فروش اوراق مشارکت روند نوسازی مجدد ناوگان آغاز میشود.
یزدی گفت: در آغاز سال ۹۸، ۱۴۰ دستگاه از اتوبوسهای درون شهری شهرداری قم با اتمام قرارداد ۱۰ ساله، تعهد خود به شهرداری را به پایان رساندهاند.
وی افزود: اتوبوس یکی از کالاهایی بوده که به شدت در نقطه هدف تحریمهای اقتصادی قرار دارد، اورهال کردن اتوبوسهای موجود سیاست اصلی شهرداری قم در این وضعیت میباشد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم بیان کرد: از ابتدای سال جاری اورهال کردن ۱۷۰ دستگاه اتوبوس درون شهری قم آغاز و تا پایان آبان ماه بیش از ۱۰۰ دستگاه از آنها اورهال و نوسازی شدهاند.
یزدی گفت: در حال حاضر هم روند اورهال کردن ۵۰ دستگاه اتوبوس درون شهری در حال انجام است.
یزدی بیان داشت: شهرداری قم همچنین به زودی اورهال کردن ۲۵۰ دستگاه اتوبوس شخصی را آغاز خواهد کرد.
وی اظهار داشت: بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قم باید برای هر یکهزار تن شهروند قمی یک دستگاه اتوبوس وجود داشته است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: در حال حاضر ۵۳۰ دستگاه اتوبوس فعال در سطح قم فعالیت میکند، اگر ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به این ناوگان افزوده شود، شهرداری به ۵۰ درصد از هدفگذاریهای خود در سرانه یک دستگاه اتوبوس برای هر یکهزار تن میرسد.
یزدی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۲ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و وارد مدار ترافیک و ناوگان حمل و نقل عمومی قم شد.
وی گفت: ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز با تصویب شورایعالی ترافیک کشور در آینده نزدیک خریداری و به ناوگان قم اضافه میشود.
یزدی گفت: سرمایهگذاری توسعهای شهر قم باید بر مبنای استفاده بیشتر از حمل و نقل ریلی و عمومی باشد.
یزدی خاطرنشان کرد: میانگین هر درصد در این مصوبه شورایعالی ترافیک کشور جمعیتی بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ هزار تن را در بر میگیرد و قم باید به این سیاستگذاری نائل بیاید.
وی همچنین گفت: در طرحهای جدید سازمان اتوبوسرانی قم، عملکرد و یارانه پرداختی به رانندگان اتوبوسهای شهری از مسافر مبنا بر مسافت مبنا تغییر پیدا کرده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: با پیمایش مبنا شدن اتوبوسهای شهری ریزیش مسافران کاهش و سرعت سفرهای درون شهری افزایش مییابد.
۱۰۴ اتوبوس شهری قم مناسب سازی شده است
یزدی با اشاره به روند مناسبسازی اتوبوسهای شهری گفت: در حال حاضر ۱۰۴ عدد از اتوبوسهای درون شهری قم برای استفاده معلولان و افراد سالمند مناسبسازی شده است.
وی اظهار داشت: الکترونیکی شدن سرتابلوهای اتوبوسرانی، و راه اندازی حرکت دقیق اتوبوسها از طرح های پیشروی شهرداری قم است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: اولین خط اکسپرس از میدان ۷۲ تن تا پردیسان در ۴ ایستگاه برنامهریزی شده و در حال انجام است، سرعت سریع این خط بالا بوده و مسافران در کمترین زمان میتوانند مسافت شهر را طی کنند.
وی درپایان گفت: قیمت هر دستگاه اتوبوس درون شهری به ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افزایش یافتهاست.