13.9 C
شهر مقدس قم
۲۵ مهر ۱۳۹۸
ورود / عضویت
اخبار سازمان ها

۸۰ درصد تماس‌ها با آتش‌نشانی قم غیرضروری است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تماس‌های مردمی با این مرکز غیرضروری و مزاحمت تلفنی می‌باشد.

عباس جعفری بیان داشت: برخی تماس‌ها به‌صورت سهوی است، ولی برخی دیگر از تماس‌گیرنده‌ها با ایجاد مزاحمت، حتی با دادن آدرس غلط، از وقوع حادثه کاذب خبر می‌دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اضافه کرد: البته نیروهای آتش‌نشانی به تجربه خوبی در این زمینه رسیده‌اند و تماس ضروری و غیرضروری را از هم تفکیک می‌کنند، ولی گاهی تماس‌های مزاحم از سوی میان‌سالان یا سالمندان است که متاسفانه باعث اعزام نیرو به محل می‌شود.

جعفری ادامه داد: وقتی یک خودروی آتش‌نشانی از ایستگاهی خارج می‌شود، اگر حادثه‌ای در محدوده آن ایستگاه رخ دهد، تا رسیدن خودرویی از ایستگاه دیگر ممکن است خسارات حادثه افزایش قابل‌توجهی یابد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر خودروی آتش‌نشانی برای رسیدن سریع‌تر به محل حادثه ناچار است با سرعت زیادی حرکت کند که احتمال تصادف و یا وقوع حادثه دیگر افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه قانون ویژه‌ای برای مقابله با مزاحمان تلفنی سازمان آتش‌نشانی وجود ندارد، گفت: باید مساله را از طریق شکایت و طرح در دادگاه پیگیر باشیم که روندی طولانی دارد.

جعفری افزود: خوشبختانه با توجه به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته و افزایش سطح آگاهی مردم،‌ مزاحمان تلفنی نسبت به گذشته کاهش‌یافته است.

وی اضافه کرد: روزانه به‌طور میانگین ۲ هزار تماس با این مرکز برقرار و ۳۵ تا ۴۰ تماس منجر به ماموریت می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در ادامه گفت:‌ امکانات و نیروهای آتش‌نشانی نسبت به گذشته بهبودیافته است و قم تنها کلانشهر کشور است که از نظر تعداد ایستگاه استاندارد می‌باشد و به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی در این شهر فعال است.

جعفری اضافه کرد: ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی، ۷۶ خودرو و ۴۴۰ نیروی عملیاتی در سازمان آتش‌نشانی قم فعالیت می‌کنند و ۶۰ نیرو نیز به‌زودی استخدام می‌شوند.

منبع:ایرنا