24.3 C
شهر مقدس قم
۲۷ مهر ۱۳۹۸
ورود / عضویت
اخبار معاونت ها

تقویت زیرساخت‌های خدمات الکترونیک شهرداری در سال ۹۷/ارائه ۳۵ خدمت الکترونیک تا سال ۱۴۰۰

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: تا پایان برنامه قم 1400 باید 35 خدمت الکترونیک که هریک البته می‌تواند شامل ریز خدمات متعدد باشد به مردم ارائه شود.

به گزارش شهرنیوز، محسن رنجبر با بیان اینکه یکی از گزاره‌های چشم‌انداز قم اینست که قم در سال ۱۴۱۴ “شهری جهانی، هوشمند، خلاق و برخوردار از اقتصاد مقاومتی متکی بر منابع درآمدی پایدار” است، گفت: در این گزاره به صورت مستقیم به شهر هوشمند و خلاق اشاره شده و تحقق این مساله ابزاری لازم دارد همچنین در گزاره به توسعه شهر خلاق و هوشمند تاکید شده است که برای دستیابی به آن نیز باید اقدامات عملی به انجام برسد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به اینکه فراگیری استفاده از کارت‌های شهروندی و تعداد خدمات الکترونیکی شهرداری یکی از شاخص‌های ارزیابی وضعیت تحقق شهر هوشمند است، افزود: برای هرکدام از این شاخص‌ها اعدادی مشخص شده و به عنوان مثال باید تا پایان برنامه قم ۱۴۰۰ حدود ۳۵ خدمت الکترونیک به صورت کلان و تا ۵۰ خدمت به صورت جزء به مردم ارائه شود، قرار بود تا پایان سال ۹۷ هم این آمار ۲۰ عدد باشد اما تنها دو خدمت الکترونیک ارائه شد که در این قسمت ما در سال ۹۸ سعی در جبران عقب افتادگی خود کردیم.

رنجبر با تاکید بر اینکه در سال ۹۷ شهرداری با تحقق خدمات الکترونیک  فاصله زیادی داشت، تصریح کرد: البته در سال ۹۷ زیرساخت‌های بسیار خوبی برای تحقق بستر خدمت الکترونیک ایجاد شد؛ پورتال شهرداری باید پورتالی تعاملی می‌بود تا مردم بتوانند راحت با آن کار کنند و نیازمند متخصص خاصی برای کار نداشته باشد ضمن اینکه امنیت لازم را هم داشته  باشد که آماده سازی و راه‌اندازی این پورتال انجام شده و در سال جاری در حال حاضر ۲۳ خدمت الکترونیک توسط این پورتال تعاملی و در زیرشاخه قم یار به مردم ارائه می‌شود.