12.4 C
شهر مقدس قم
۳۰ بهمن ۱۳۹۸
ورود / عضویت
اخبار معاونت ها

الکترونیکی شدن روند صدور و ابلاغ آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهر قم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: الکترونیکی شدن روند صدور و ابلاغ آرای کمیسیون ماده 100 موجب می‌شود که تعداد نیروی انسانی مورد نیاز در این بخش کاهش یابد و کیفیت کار بالا برود.

به گزارش شهرنیوز، غلامرضا جانقربان با اشاره به روند کار کمیسیون ماده 100 در شهر قم، اظهار کرد: 6 کمیسیون ماده 100 در شهر داریم و در هر هفته دو جلسه این کمیسیون در شهر قم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته اخذ امضای اعضای کمیسیون 100 برای صدور رای به صورت فیزیکی صورت می‌گرفت که موجب می‌شد تا صدور یک رای بین یک هفته تا 10 روز به طول انجامد،ادامه داد: با همکاری مشترک معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قم و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری، امضای آرای کمیسیون ماده 100 توسط اعضای این کمیسیون به صورت الکترونیکی شد تا شاهد صدور آنلاین رای این کمیسیون باشیم و رای کمیسیون هم پس از آن در کارتابل شهرداری‌های مناطق قرار می‌گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: ابلاغ رای کمیسیون ماده 100 پیش از این به صورت فیزیکی بود، در سال گذشته علاوه بر این، آرای این کمیسیون به صورت پیامکی به مالکان ابلاغ می‌شد تا از رای کمیسیون اطلاع پیدا کنند.

جانقربان با اشاره به تغییر روند ابلاغ رای کمیسیون ماده 100 اظهار کرد: روند ابلاغ رای این کمیسیون از شیوه فیزیکی به شیوه الکترونیکی تغییر پیدا کرد، از مالک یا وکیل پیش از ارسال تخلف به کمیسیون ماده 100 تعهد گرفته می‌شود تا رای این کمیسیون به صورت فیزیکی به او ابلاغ نشود و او می‌پذیرد که ابلاغ رای کمیسیون به صورت الکترونیکی باشد و دیدن رای کمیسیون ماده 100 در باکس الکترونیکی به منزله ابلاغ قانونی است.

وی ادامه داد: الکترونیکی شدن امضای اعضای کمیسیون ماده 100 برای صدور رای این کمیسیون موجب می‌شود که نیازی به مراجعه به دفاتر اعضای این کمیسیون برای اخذ امضا نباشد و مدت زمان صدور رای کمیسیون کم شود، با این روش شفاف سازی به وجود می‌آید و دیگر امکان سودجویی افراد متخلف نیست و فساد کاهش می‌یابد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خاطرنشان کرد: الکترونیکی شدن روند صدور و ابلاغ آرای کمیسیون ماده 100 موجب می‌شود که تعداد نیروی انسانی مورد نیاز در این بخش کاهش یابد و کیفیت کار بالا برود.