24.3 C
شهر مقدس قم
۲۷ مهر ۱۳۹۸
ورود / عضویت
اخبار سازمان تاکسی‌رانی

آموزش فرهنگ شهروندی در تاکسی های شهر مقدس قم

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: آموزش های ترافیکی شهروندی توسط برچسب‌های پشت تاکسی و تابلوهای داخل تاکسی در حال انجام است.

به گزارش شهرنیوز ،مرتضی عزتی با بیان اینکه آموزش های ترافیکی شهروندی توسط برچسب‌های پشت تاکسی و تابلوهای داخل تاکسی در حال انجام است، گفت: در مراحل بعدی موضوعات مختلف شهروندی همچون آداب سفر، رعایت قوانین عبور و مرور، استفاده از حمل و نقل عمومی و غیره آموزش داده می شود تا مسافران و تاکسیرانان سطح شهر، در طول سفر خود از این آموزش ها بهره مند شوند و تاثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ شهروندی دارد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به آموزش حقوق و وظایف متقابل رانندگان ناوگان تاکسیرانی و مسافران درون شهری در تابلوهای تبلیغاتی داخل تاکسی و پیام های ترافیکی، تصریح کرد: در یک هزار و ۲۰۰ تابلو تبلیغاتی تاکسی  شهری در قالب آیین نامه ۱۲ ماده ای به این موضوع پرداخته می شود.

عزتی با بیان اینکه در قم ۶ هزار تاکسی مشغول به فعالیت می باشند، گفت: فرهنگ ترافیک ملت‌ها نشان دهنده فرهنگ آن جامعه است و تاکسیرانان می‌توانند در بهبود فرهنگ شهروندی تاثیرگذار باشند.

وی با توجه به سیاست‌های مدیریت شهری، بیان داشت: موضوع آموزش در کلان شهرها اهمیت بالایی دارد و شهرداری هم به رویکرد انسانی و آموزشی تاکید دارد و نگاه اصلی در شهرداری تبدیل شهرداری به نهاد اجتماعی، فرهنگی است و ما نیز در این خصوص طبق مصوبات شورای اسلامی شهر عمل می کنیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه تاکسی یک نقش نمادین و ویترینی در کلان شهرها دارد، گفت: زائرین و توریست‌ها اولین بار تاکسی را انتخاب می کنند، به همین دلیل تاکسی‌ها در قضاوت های افراد در مورد فرهنگ کشورها اهمیت ویژه‌ای دارند.

عزتی در پایان افزود: طرح تبلیغ فرهنگ شهروندی روی سایبان شیشه راننده که با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست نیز جزء برنامه‌های فرهنگی این سازمان است .