36.7 C
شهر مقدس قم
۲۲ مرداد ۱۴۰۱
ورود / عضویت ویژه نامه کرونا / مراکز درمانی قم / اخبار رسمی کرونا
En | Ar
اخبار اداره کل ارتباطات

رسانه و روابط عمومی نقش مهمی در تبیین فرهنگ شهروندی دارند

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: اگر فرهنگ شهروندی،ارتقاء یابد بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد؛ در این میان رسانه و روابط عمومی نقش مهمی در تبیین فرهنگ شهروندی دارند. 

مهدی کلانترزاده در میزگرد آسیب شناسی دلایل تنزل و تغییر ماهیت جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه ها و نهادهای استان قم عنوان کرد: اصحاب رسانه و روابط عمومی ها،بازوان قوی در مدیریت شهری و رفع آسیب ها هستند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم افزود: اگر فرهنگ شهروندی،ارتقاء یابد بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد؛ در این میان رسانه و روابط عمومی نقش مهمی در تبیین فرهنگ شهروندی دارند.

وی اظهار کرد: در مدیریت شهری نیاز به حضور رسانه های تخصصی داریم،روابط عمومی های استان قم و رسانه های فعال نیز در حوزه مدیریت شهری باید اطلاعات کافی داشته باشند.

کلانترزاده بیان کرد:روابط عمومی دریچه ارتباطات است و علم مدیریت در چرخه اطلاعات و ارتباطات، جان تازه ای می گیرد، باید از ابزارهای پیشرفته ای در دنیای مدرن امروز برخوردار باشیم و رسانه ها در حوزه خبر و اطلاع رسانی به روز باشند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم افزود:مدیر روابط عمومی باید در اعتماد سازی و ایجاد ارتباط موفق باشد تا بتواند در مسئولیتی که بر عهده دارد،کارآمد باشد.

وی عنوان کرد: رسانه های نوین نقش مهمی در رفع مشکلات دارند، شهرداری حیطه گسترده ای از شهر را تحت خدمت رسانی دارد و باید از توان مدیران رابط عمومی ها و اصحاب رسانه کمک بگیرد.

کلانترزاده اظهار کرد: در حوزه خدمات شهرداری، ۸ منطقه و ۱۵ سازمان تحت پوشش داریم،همچنین در حوزه بین الملل با ۳۳ ظرفیت مهم برنامه ای جامع در پیش گرفته ایم و از ظرفیت مراکزی چون جامعه المصطفی و موسسات فعال فرهنگی و پژوهشی بین المللی بهره می گیریم.

وی گفت:اداره ۱۳۷ ارتباط تنگاتنگی با مردم و بررسی مشکلات شهر بر عهده دارد همچنین در حیطه وظایف خود،اداره تبلیغات محیطی به صورت تخصصی در تولید محتوا و برگزاری جشنواره ها و سوگواره ها فعالیت دارد ضمن اینکه مرکز اسناد و موزه نیز در قم فعال است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم عنوان کرد:با این گستردگی در فعالیت ها،رسانه ها و روابط عمومی ها باید باری از دوش شهر بردارند و مشکلات و آسیب ها را مطرح کنند.

وی افزود:باید بر روی فرهنگ شهروندی کار شود،همچنین رسانه ها نسبت به علم روابط عمومی آشنا باشند، باید درد شهر توسط روابط عمومی ها و رسانه ها دیده شود.

کلانترزاده بیان کرد:تشکیل یک تیم تخصصی در تولید محتوا در حوزه فرهنگ شهروندی اهمیت زیادی دارد و شهرداری آمادگی تشکیل چنین تیم تخصصی در بین اصحاب رسانه را دارد.