33.9 C
شهر مقدس قم
۲۶ مرداد ۱۴۰۱
ورود / عضویت ویژه نامه کرونا / مراکز درمانی قم / اخبار رسمی کرونا
En | Ar
اخبار عمومی

قدرت کلامی، شنیداری و بازخورد سه مولفه مهم یک‌ روابط عمومی موفق

استاندار قم با اشاره به اینکه امروزه فردی قوی تر است که دارای مهارت‌های ارتباطی باشد گفت: مهارت‌های ارتباطی در سه بعد قدرت کلامی، قدرت شنیداری و قدرت بازخورد و تفاهم مفهوم پیدا می‌کند.

به گزارش شهر نیوز، بهرام سرمست در مراسم روز روابط عمومی که در شبستان حضرت زهرا (س) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد گفت: معمولا در تعریف مفاهیم‌، تعریف لغوی، تعریف ماهوی و اصطلاحی و از تعریفی به شیوه تعریف اضداد استفاده می‌شود و یک‌ تعریف نیز استفاده از مفاهیم‌ مجاور است.

وی افزود: اگر بخواهیم روابط عمومی را از این منظر تعریف کنیم با یک سری لغات مجاور روابط عمومی مواجه می‌شویم.

استاندار قم‌ اظهار کرد: شکی نیست روابط عمومی یک مرزبندی با روابط خصوصی دارد جغرافیای روابط عمومی در عصر ارتباطات است البته عصر ارتباطات به دنبال عصر اطلاعات مفهوم و معنا پیدا می‌کند.

سرمست با اشاره به اینکه در عصر اطلاعات قدرت در رمز آلود بودن، انجام امور به صورت پنهان است گفت: هر چقدر در عرصه فردی، جمعی و سازمانی محرمانه عمل کنید از قدرت بیشتری برخوردار خواهید بود، امروزه وارد عصر ارتباطات شدیم و به عبارتی انفجار اطلاعات رخ داده است به انتشار و بیان، چرخش و گردش اطلاعات نیاز داریم تا بتوانیم موفق باشیم.

وی تصریح کرد: امروزه فردی قوی تر است که دارای مهارت‌های ارتباطی باشد مهارت‌های ارتباطی در سه بعد قدرت کلامی، قدرت شنیداری و قدرت بازخورد و تفاهم مفهوم پیدا می‌کند.

استاندار قم عنوان کرد: کسی که دارای قدرت کلامی است یعنی از قدرت بیان بالایی برخوردار است، کسی که دارای قدرت شنیداری است به عبارتی به خوبی صدای موافق و مخالف را می‌شنود و بعد سوم به بازخورد و تفاهم ارتباط پیدا می‌کند اینکه چقدر می‌توانیم با مخاطبین خود ارتباط موثر و موفق داشته باشیم، دارا بودن این سه بعد سبب موفقیت و پیروزی در عصر ارتباطات است.

سرمست خاطرنشان کرد: ما پیوسته با دیگران و پیرامون خود در ارتباط هستیم و زمانی موفق خواهیم بود که از هر سه بعد کلامی، شنیداری و بازخورد، نهایت استفاده را ببریم. ما عصر اطلاعات را پشت سر گذاشتیم به عصر ارتباطات رسیدیم اما بی نیاز از اطلاعات نیستیم.

وی تاکید کرد: روابط عمومی موفق است که با اطلاعات در ارتباط باشد اگر می‌خواهیم در سازمانی موفق باشیم باید دارای تولید محتوا، سهمی در چرخش و گردش اطلاعات و سهمی در مصرف اطلاعات تولید شده داشته باشیم.

استاندار قم عنوان کرد: اگر در گذشته در توزیع ثروت بین ملت‌ها نابرابری وجود داشت امروزه دانایی و اطلاعات محور ثروت تلقی می‌گردد از این نظر ارتباطی موفق است که از محتوایی غنی برخوردار باشد.

سرمست با اشاره به شکاف در دنیای دیجیتالی گفت: در دنیای امروز با یک شکاف دیجیتالی مواجه هستیم که بخش اعظم آن به صورت ۲۰-۸۰ است یعنی ۲۰ درصد، تولید کننده ۸۰درصد اطلاعات هستند بنابراین گر بخواهیم با انبوه حملات مقابله کنیم باید سهم خود از تولید محتوا را بالا ببریم.

وی در ادامه ابراز کرد: سازمانی می‌تواند در قبال جامعه پیرامونی خود موفق گردد که تولید محتوا داشته باشد و صرفا مصرف کننده و دنباله رو نباشد.

استاندار قم در مورد شاخصه‌های یک روابط عمومی خوب اظهار کرد: روابط عمومی که بتواند یک نسبت مناسب و سازنده با رسانه‌ها ایجاد کند می‌تواند موفق گردد. روابط عمومی صرفا سخنگوی سازمان و شخص مدیر سازمان نیست بلکه از یک طرف تصمیم‌ها و سیاست‌های سازمان را با مخاطبین مطرح می‌کند و از طرفی نیازها، خواسته‌ها و مطالبات جامعه را به تصمیم گیران و تصمیم سازان انتقال می‌دهد.