32.5 C
شهر مقدس قم
۲۹ مرداد ۱۴۰۱
ورود / عضویت ویژه نامه کرونا / مراکز درمانی قم / اخبار رسمی کرونا
En | Ar
اخبار شهردار

برگزاری مراسم بزرگداشت روز روابط عمومی با حضور شهردار قم

مراسم بزرگداشت روز روابط عمومی و ارتباطات با حضور شهردار قم، استاندار قم و جمعی از مسؤولان و مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌ها به همت حرم مطهر ، شهرداری و استانداری قم ، در حرم حضرت معصومه برگزار شد.

به گزارش شهر نیوز، شهردار قم در این مراسم که در شبستان حضرت زهرا(س) حرم حضرت معصومه برگزار شد در مورد اهمیت روابط عمومی گفت: روابط عمومی‌ها مثل گلبول‌های قرمز و سفید هستند؛ مثل گلبول‌های قرمز به بدن شادابی می‌بخشند و مثل گلبول‌های سفید در برابر تهاجم‌ها از بدن مراقبت می‌کنند.

دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد کار اصلی روابط عمومی را اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: روابط عمومی یک علم، یک فن و یک‌ هنر است اما متاسفانه امروزه هدایت مازاد هر مجموعه به سمت روابط عمومی سوق پیدا می‌کند یا در بودجه رسانی آخرین قسمتی که بودجه به آن تعلق می‌گیرد روابط عمومی است در حالی که روابط عمومی گاهی به جای مغز، دست و پا عمل می‌کند و تا این حد اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: اهمیت روابط عمومی‌های استان تا این حد است که با کمک هم باید در داخل استان ایجاد نشاط و از بیرون نیز استان را از هر گونه خطر محافظت کنند؛ امیدوارم این نشست بتواند ما را نسبت به وظایفی که داریم مطلع و با همدلی یکدیگر بتوانیم در مقابل هر گونه خطر و تهدیدی ایستادگی کنیم.

بهرام سرمست استاندار قم نیز در این مراسم تاکید کرد: روابط عمومی موفق است که با اطلاعات در ارتباط باشد اگر می‌خواهیم در سازمانی موفق باشیم باید دارای تولید محتوا، سهمی در چرخش و گردش اطلاعات و سهمی در مصرف اطلاعات تولید شده داشته باشیم.

استاندار قم عنوان کرد: اگر در گذشته در توزیع ثروت بین ملت‌ها نابرابری وجود داشت امروزه دانایی و اطلاعات محور ثروت تلقی می‌گردد از این نظر ارتباطی موفق است که از محتوایی غنی برخوردار باشد.

سرمست با اشاره به شکاف در دنیای دیجیتالی گفت: در دنیای امروز با یک شکاف دیجیتالی مواجه هستیم که بخش اعظم آن به صورت ۲۰-۸۰ است یعنی ۲۰ درصد، تولید کننده ۸۰درصد اطلاعات هستند بنابراین گر بخواهیم با انبوه حملات مقابله کنیم باید سهم خود از تولید محتوا را بالا ببریم.

وی در ادامه ابراز کرد: سازمانی می‌تواند در قبال جامعه پیرامونی خود موفق گردد که تولید محتوا داشته باشد و صرفا مصرف کننده و دنباله رو نباشد.

حجت الاسلام مهدی احمدی نیز در این مراسم با بیان اینکه روابط عمومی‌ها وظیفه انعکاس و تبیین اخبار، اهداف و رسالت‌های هر سازمانی را نسبت به مردم بر عهده دارند، گفت: روابط عمومی‌ها تلاش می‌کنند به انتقادات و سوالاتی که مطرح می‌شود پاسخ دهند و از کیان سازمانشان محافظت کنند.

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه (س) مهم ترین ابزار روابط عمومی‌ها را رسانه عنوان کرد و گفت: اگر به تاریخ بنگریم از ابتدای تاریخ، هر ملت و مجموعه ای که حرفی برای گفتن دارد متوسل به روابط عمومی شده است و فرقی نمی کند سازمان حق باشد یا ناحق.

احمدی افزود: هر مجموعه ای تلاش می‌کند افکار خودش را در افکار عمومی تبیین کند و این رسالت روابط عمومی است، بنابراین روابط عمومی یک هنر و فن است که یادگیری و استفاده از آن در جبهه حق ضرورتی غیرقابل انکار دارد.