35.9 C
شهر مقدس قم
۲۵ مرداد ۱۴۰۱
ورود / عضویت ویژه نامه کرونا / مراکز درمانی قم / اخبار رسمی کرونا
En | Ar
اخبار سازمان فرهنگی

 استقبال ۱۰ هزارنفری زائران و شهروندان از غرفه‌های فرهنگی شهرداری قم

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: خوشبختانه از غرفه‌های فرهنگی نوروزی شهرداری تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر استقبال کرده‌اند که هم زائران و هم مسئولان به‌ویژه استاندار و امام‌جمعه در بازدیدی که داشتند، رضایت خود را ابراز کردند.

به گزارش شهرنیوز، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به تأکید بزرگان و شهردار قم بر حفظ و توجه به موقعیت شهر مقدس قم و توقعی که از آن به‌عنوان تهیه سوغات فرهنگی برای زائران در ایام نوروز، وجود دارد، از ایجاد غرفه‌های فرهنگی در ۴ بوستان فدک، علوی، مهدی، کوه خضرنبی خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه از این غرفه‌ها تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر استقبال کرده‌اند که هم زائران و هم مسئولان به‌ویژه استاندار و امام‌جمعه در بازدیدی که داشتند، رضایت خود را ابراز کردند.

مقیمی با اشاره به اهمیت ایجاد نشاط و امید در جامعه و به‌ویژه انتقال مفاهیم و آموزه‌های فرهنگی به نسل جوان عنوان کرد: کمپ‌های اسکان زائرین یکی از بهترین و مهم‌ترین اماکن و نقاط مورد هدف برای ارائه خدمات فرهنگی است که غرفه‌های کودک، ورزش، کتاب، بازی و سرگرمی، مشاوره، گام دوم انقلاب و… بخشی از مجموعه اقدامات سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم در ایام نوروز است.

وی از استقبال کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان از ورزش‌های دارت، فوتبال دستی، مارپله، تنیس روی میز، بدمینتون، نقاشی، بازی‌های فکری و سرگرمی خبر داد و تصریح کرد: هراندازه بتوانیم با استفاده از ابزارهای مختلف موجب تقویت نهاد خانواده و ایجاد تفریحات سالم بین زائران و شهروندان شویم، طبیعتاً در تحقق اهداف فرهنگی موفق‌تر خواهیم بود.

مقیمی با اشاره به سخنان شهردار قم در دیدار نوروزی با کارکنان این سازمان خاطرنشان کرد: زیربنای تمام امور، فرهنگ‌سازی است و لازمه رسیدن به توسعه شهری، شهروندان توسعه‌یافته است که تنها از مسیر فرهنگی با آموزه‌های اسلامی و انقلابی میسر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم با ابراز خوشحالی از استقبال شهروندان قمی از این غرفه‌های فرهنگی یادآور شد: در حوزه فرهنگ شهروندی و ایجاد نشاط شهری در سال جدید برنامه‌های دیگری نیز در دست تهیه داریم که امیدواریم موجب رضایت شهروندان و رسیدن به اهداف سازمان گردد.