سامانه ثبت و پیگیری مشکلات شهروندان (۱۳۷)
سامانه ۱۳۷ چیست؟
شهرداری قم برای تسهیل در روند اطلاع از مشکلات شما شهروندان گرامی و رفع آنها، اقدام به ایجاد سرویس خدمات رسانی ۱۳۷ نموده است. این سرویس امکانات ساده و آسانی را برای شما فراهم میآورد تا بتوانید مشکلات خود را با ما مطرح نمایید. همکاران ما در مرکز ۱۳۷ شهرداری قم، مشکلات شما را بررسی و پیگیری کرده و با تمام توان در راستای رفع آنها تلاش مینمایند. نمونههایی از مشکلاتی که در این سامانه میتوانید با ما در میان بگذارید عبارتند از: مشکلات مربوط به رفت و روب شهر، جمع آوری زبالهها، بازیافت پسماند، گرفتگی انهار، فضاهای سبز و بوستانها، پروژههای عمرانی، حمل و نقل و وسایط نقلیه عمومی، میادین میوه و تره بار، سد معبر، متکدیان، زیباسازی شهر، تابلوها، چراغهای راهنمایی، و بسیار از مسایل و مشکلات دیگری که در حوزه مسئولیت ها و خدمات شهرداری قم می باشند.
روش های استفاده از سرویس ۱۳۷
برای استفاده از سرویس ۱۳۷ روشهای متفاوتی وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت:
- روش اول: تماس با شماره تلفن ۱۳۷
- روش دوم: استفاده از میز خدمات الکترونیکی شهرداری قم به آدرس: Samiz.Qom.IR
- روش سوم: استفاده از اپلیکیشن موبایل شهرداری قم به نام «قمیار» (به زودی)
روش اول : تماس با شماره تلفن ۱۳۷
یکی از ساده ترین روشها برای ارتباط با شهرداری قم از طریق تماس با شماره تلفن ۱۳۷ میباشد. کافی است با این شماره با ما تماس بگیرید و مشکلتان را با همکاران ما در مرکز ۱۳۷ شهرداری قم، مطرح نمایید.
نکته: فراموش ننمایید که در پایان هر تماس، یک کد پیگیری به درخواست شما اختصاص داده میشود که میتوانید در تماسهای بعدی و یا از طریق سایر روشهای ارتباطی مربوط به سرویس ۱۳۷، برای پیگیری درخواستتان از این کد استفاده بنمایید.
روش دوم : استفاده از میز خدمات الکترونیکی (سامیز)
میز خدمات الکترونیکی شهرداری قم که به اختصار «سامیز» نامیده می شود، یکی از درگاههای جدید خدمات رسانی شهرداری قم است، که خدمات متفاوتی در آن به شما شهروندان گرامی ارایه می شود.
یکی از خدماتی که در میز خدمات الکترونیکی (سامیز) ارایه میشود، سرویس ۱۳۷ است. شما میتوانید با استفاده از این درگاه و امکاناتی که در آن تعبیه شده است، مشکل خود را ثبت نموده و وضعیت رسیدگی به درخواستهای قبلیتان را پیگیری نمایید.
یکی از ویژگیهایی که استفاده از این درگاه برای شما خواهد داشت این است که علاوه بر ثبت و پیگیری درخواستها، میتوانید سوابق تمامی درخواستها و مشکلاتی را که قبلا ثبت نمودهاید مشاهده نمایید. و در صورت تمایل برای هر یک از آنها، بازخورد خود را با ما در میان بگذارید. شما میتوانید با ثبت نظراتتان در خصوص : مدت زمان رسیدگی به هر مشکل، کیفیت رفع مشکلات، کیفیت و شیوه پاسخگویی همکاران مرکز ۱۳۷، با ما در میان بگذارید.
همچنین استفاده از درگاه میز خدمات الکترونیکی (سامیز) این مزیت را هم ایجاد مینماید که شما با ورود به این سامانه میتوانید علاوه بر استفاده از سرویس ۱۳۷، از سایر سرویسها و خدماتی که برایتان تدارک دیده شده است بهرهمند شوید. برای ورود به سامانه میز خدمات الکترونیکی (سامیز) ، دسترسیهای آسانی در پورتال شهرداری قم تعبیه شده است ، همچنین شما می توانید مستقیما از آدرس این سامانه Samiz.Qom.IR استفاده نموده و یا اینجا کلیک نمایید.
و یا برای اینکه مستقیما به صفحه سرویس ۱۳۷ در سامانه سامیز وارد شویداینجا کلیک نمایید.
یادآوری مهم : باید یادآور شویم که برای استفاده از این سرویس الکترونیکی هم مانند سایر سرویس های الکترونیکی شهرداری قم، نیاز به ثبت نام شما در جمع کاربران فضای مجازی شهرداری قم میباشد. اگر تاکنون این کار را انجام ندادهاید می توانید از صفحه مخصوص راهنمایی ثبت نام و استفاده از فضای مجازی شهرداری قم استفاده نمایید. برای اینکار اینجا کلیک نمایید.